Case: Tampereen ensimmäinen pr-päivä
Tampereen ensimmäinen pr-päivä oli menestys! Päivää kehuttiin runsaasti ja yleisin vaikuttajapalaute oli ”vihdoinkin muualla kuin Helsingissä”.
Volonté Agency sai kunnian järjestää ensimmäisen pr-päivänsä Tampereella maaliskuussa 2024. Päivä toteutettiin klassisena pr-päivänä, jonka tarkoituksena oli saattaa yhteen brändien edustajat sekä vaikuttajat. Tapahtuma järjestettiin Volonté Agencyn omissa tiloissa Näsilinnankadulla, ja myös tila sai paljon ihasteluja osakseen.
Pr-päivässä olivat mukana Veloide, Hamrén Cosmetics, Sidoste, Colour Me -tuoksut, Nörre Nordic, Finlash sekä Meet Malva. Brändit vastasivat arvoiltaan hyvin Volonté Agencyn omia arvoja sekä juhlistivat kotimaisuutta ja luonnonmukaisuutta. Tarjoiluissa kumppanina toimi paikallinen kahvila Valkoinen Puu. Brändit keräsivät runsaasti positiivista palautetta ja ihastelua vaikuttajilta, sekä iloa siitä, että esillä oli vaikuttajille uudempia brändituttavuuksia. Osa brändeistä edusti oman edustajan voimin, osa puolestaan osallistui kylmäpistein, joissa vaikuttajat tutustutettiin tuotteisiin Volonté Agencyn tiimin puolesta. Kylmäpisteet olivat Volonté Agencyn tiimin rakentamia, ja näistä esillepanoista tuli runsaasti kiitosta visuaalisuudesta sekä hyvästä kommunikaatiosta.
Vaikuttajia saapui ympäri Suomen, ja tämä vahvisti ajatusta siitä, että Tampere on pr-tapahtumien suhteen oleellinen linkkikohta. Sijainti on kulkuyhteyksiltään helppo saavuttaa ja kaupunki on Suomen vetovoimaisimpia. Vaikuttajia saapui muun muassa Tampereelta, Helsingistä, Turusta, Oulusta, Jyväskylästä ja Hyvinkäältä. Volonté Agencyn vaikuttajaverkostot ulottuvat laajasti koko kotimaahan.
Koska kyseessä oli klassinen laaja-alainen pr-päivä, kutsutut vaikuttajat muodostivat hyvin kattavan kokonaisuuden monenlaisista teemoista ja näin päivän myötä tavoitettiin katsojakuntaa monipuolisesti eri kohderyhmistä. Kutsulistaa laatiessa, Volonté Agency otti huomioon erilaiset sosiaalisen median alustat, teemat ja nichet, kohderyhmät sekä vaihtelevat seuraajamäärät mikrovaikuttajista makrovaikuttajiin.
Päivän myötä osallistuneet brändit keräsivät mittavaa sosiaalisen median näkyvyyttä; vaikuttajat jakoivat yli 200 erilaista somepostausta, sisältäen still-kuvia, videomateriaalia, Story-klipeistä Reels- ja TikTok-videoihin. Pr-päivässä jaettiin jokaiselle osallistuneelle goodie bag, jonka tuotteita vaikuttajat pääsevät testaamaan arjessaan.
Päivästä kuultua palautetta
”Mahtava tunnelma! Ihanasti järjestetty tapahtuma, ja vihdoin Tampereella. Näitä on kaivattu.”
”Ihana päästä tutustumaan uusiin brändeihin. Toivottavasti näitä järjestetään lisääkin, oli kiva pyörähtää Tampereella tapahtuman myötä.”
”Parasta, kun Tampereellakin alkaa tapahtumaan, eikä aina tarvitse lähteä Helsinkiin.”
”Olipa ihanan lämminhenkinen tapahtuma, johon oli helppo tulla omana itsenään!”
”Näitä lisää! Aurinkoinen tunnelma, ihana tavata tuttuja ja kollegoita, ja mahtavaa miten moni brändi oli lähtenyt mukaan.”
”Vau mikä tila ja ihana tapahtuma.”
Useammat vaikuttajat myös kiinnostuivat Volontélle tulevasta studiovuokrauspalvelusta. Lisäksi päivä herätti somenäkyvyyden myötä paljon huomiota myös muissa vaikuttajissa, ja päivän aikana sekä sen jälkeen Volonté Agency vastaanotti runsaasti uusia kontaktointeja vaikuttajilta, jotka ovat kiinnostuneita tulevista tapahtumista sekä tämän tapahtuman brändeistä.
Kruununa päivälle oli lehdistön kiinnostus, ja pr-päivä poiki Volonté Agencylle lehtihaastattelun.
”Olemme erittäin onnellisia näin onnistuneesta ensimmäisestä pr-päivästä! Olemme Sirun kanssa aivan häkeltyneitä uskomattoman positiivisesta vastaanotosta, ihanista kehuista ja lämmittävästä palautteesta. Näiden pohjalta voimme itsevarmuudella todeta, että pr-toimistolle on todellakin kysyntää myös pk-seudun ulkopuolella, ja ajatuksemme siitä, että vetovoimaisena kaupunkina Tampere kaipaa oman pr-toimiston, vahvistui entisestään. Tästä meidän on hyvä jatkaa”, kertoo Elli Leppiniemi, toinen Volonté Agencyn perustajista.
Haluatko mukaan seuraavaan pr-päivään?
Volonté Agencyn tavoitteena on järjestää seuraava pr-päivä syksyllä 2024. Jos brändisi haluaa mukaan, ole yhteydessä! Seuraavaa pr-päivää odotellessa Volonté Agency toimii mielellään yksittäisten brändien tapahtumien järjestäjänä, sisällöntuotannon apuna sekä pr-vastaavana.